Kolik se vám může vrátit
Záleží na tom, jakou technologii pořídíte. K výši dotace, která se pohybuje od 20 do 30 tisíc Kč, se přičítá i proměnná část, tedy příspěvek 3 500 Kč za každý m3 nádrže. Minimální velikost nádrže musí být 2 m3. Dotaci získáte za nákup zařízení, jeho instalaci, zemní práce a za úpravu rozvodů.
Akumulace srážkové vody pro zálivku zahrady
Můžete získat dotaci až 20 000 Kč + 3 500 Kč/m3 nádrže. Maximálně však 50 % z celkových způsobilých výdajů. Pro stávající domy v celé ČR.
Akumulace srážkové vody pro splachování WC a zálivku zahrady
Dotace až 30 000 Kč + 3 500 Kč/m3 nádrže. Maximálně však 50 % z celkových způsobilých výdajů. Pro stávající domy i novostavby v ČR.
Využijte k dotaci dešťový program ROTH
Zjistěte, jak velkou akumulační nádrž musíte použít pro získání dotace. Zadejte svou lokalitu, velikost a parametry střechy do kalkulačky a ihned se dozvíte, jakou nádrž zvolit.
Věděli jste, že…?
Dešťovka II přináší od 1. 10. 2018 změny. Vyjmenujme si ty nejdůležitější.
- O dotaci na základní program (pro zalévání zahrady) mohou žádat domácnosti ze všech obcí České republiky. Dříve byla určena jen pro domy tzv. suchých obcí.
- Příspěvek mohou získat i majitelé obytných rekreačních domů, které slouží pro trvalé bydlení.
- Alokace programu se navyšuje na 340 milionů Kč.
- Proměnnou část dotace vám přiznají, i když použijete nestandardní výrobky, například stávající nepoužívané jímky k akumulaci dešťové vody.
- Při podání žádosti spolu s náležitostmi elektronickou formou již nemusíte Fondu dokládat dokumenty v listinné podobě.
- Pro doložení dotace nemusíte mít doklad o dokončení novostavby a nepotřebujete ani doklad o právní subjektivitě. Novostavba však musí být řádně dokončená.
Vyřízení dotace z programu Dešťovka není náročné. Do tří týdnů od zaslání žádosti, která se podává elektronickou formou, se dozvíte, zda jsou vámi dodané dokumenty pořádku. Po schválení a realizaci vám Fond zašle peníze na účet, a to opět do tří týdnů.
6 kroků pro získání dotace Dešťovka
Krok 1: Zpracování odborného posudku
Najděte projektanta, který vám zpracuje projekt a odborný posudek v souladu s podmínkami programu.
Rádi Vám doporučíme specializovanou firmu Dešťovka.eu, která Vám poskytne komplexní a odborné poradenství v oblasti získání dotace Dešťovka.
Krok 2: Vyplnění a odeslání elektronické žádosti
Přes portál dotace vyplňte a odešlete elektronickou žádost. K ní přiložte i všechny nezbytné dokumenty (případně je zašlete do datové schránky Fondu). Pokud nechcete podávat žádost elektronicky, vytiskněte vyplněný formulář a společně s povinnými přílohami doručte na krajské pracoviště Fondu.
Co musíte doložit k žádosti:
- Formulář žádosti
- Odborný posudek (je v něm zjednodušená projektová dokumentace a vyčíslení přínosů, nejčastěji zpracovává dodavatel systému nebo autorizovaný projektant)
- Další dokumenty: plná moc (v případě zastupování třetí osobou), souhlasné prohlášení ostatních spoluvlastníků (pokud obytný dům má více vlastníků), dokumenty prokazující, že je stavba určená pro rodinnou rekreaci využívaná k trvalému rodinnému bydlení (pokud je v katastru nemovitostí zapsaná jako stavba pro rodinnou rekreaci, samotná evidence místa trvalého pobytu na adrese není dostačující).
Krok 3: Realizace opatření
U stávajících domů máte 12 měsíců, u novostaveb 24 měsíců na realizaci dle schváleného odborného posudku. V ojedinělých případech jde písemně požádat o prodloužení lhůty po doložení dokumentů pro uzavření smlouvy.
Chcete-li používat srážkovou vodu pro splachování toalet, kontaktujte svého provozovatele kanalizace a dohodněte s ním další postup. V takovém případě budete před vyplacením dotace potřebovat dokument, který prokazuje dohodu mezi vámi a provozovatelem kanalizací na odvádění dešťové vody do veřejné kanalizace.
Krok 4: Doložení dokončení realizace a závěrečné vyhodnocení žádosti
Až budete mít dešťovou nádrž usazenou a vše ostatní na svém místě, je nutné doložit doklady pro uzavření smlouvy o poskytnutí podpory.
Je nutné doložit:
- formulář o dokončení realizace a žádost o uvolnění finančních prostředků
- faktury za realizaci díla a zhotovení odborného posudku
- soupis provedených prací – např. položkový rozpočet, smlouvu o dílo nebo předávací protokol
- potvrzení o úhradě (případně výpis z bankovního účtu)
- dokument, který potvrzuje vlastnictví bankovního účtu žadatele
- případně platné povolení k vypouštění odpadních vod do podzemních vod
Krok 5: Rozhodnutí ministra a smlouva o poskytnutí podpory
Pokud žádosti nic nechybí, předkládá ji úřad na příslušná místa. O udělení podpory rozhoduje ministr životního prostředí. Na základě jeho rozhodnutí s vámi Fond uzavře písemnou smlouvu. V elektronické podobě vám poté přijde smlouva k podpisu. Pořádně ji prostudujte, zkontrolujte, opatřete úředně ověřeným podpisem a odešlete ji podle pokynů zpět.
Krok 6: Vyplacení podpory
Až úřad obdrží vaši podepsanou smlouvu, převede vám dotaci na bankovní účet.